درس هشتم فارسی اول ابتدایی دريا اردک
اهداف درس هشتم فارسی اول ابتدایی دريا اردک
١ آموزش صدا و نشانهٔ (ي ی) و (اُ ُ)
٢ تشخيص صدای (ي ی) و (اٌ ٌ ) در اوّل، وسط و آخر کلمات
٣ توانايی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده
٤ توجه به نقش مادربزرگ در خانواده
٥ رعايت نکات ايمنی در کنار دريا
آموزش درس هشتم فارسی اول ابتدایی دريا اردک
به يکی از روش های اوّل يا روش ابتکاری ديگر

کتاب دیکته ی شب اول ابتدایی
مشاهدهمفاهيم پيشنهادی برای طراحی جورچين درس (ي ی)
١ يک قايق، روی دريا شناور است.
٢ پيرمردی در يک هوای سرد زمستانی در حال خوردن چای است.
٣ کودکی در هوای آفتابی، (تک ههای يخ) را از يخدانی پراز يخ برم یدارد و در ليوان می ريزد.
٤ قايق شکسته ای در دريا ديده می شود که قايقران آن در آب افتاده و ناراحت است.
٥ دريا آرام است و چند کودک در آن شنا می کنند.
عناوين پيشنهادی برای طراحی جورچين آموزش« اٌ»
١ مادربزرگ در اتاق مشغول قصه گفتن برای بچّه هاست.
٢ کتاب داستانی که در آن تصوير اردک و بز نقّاشی شده است و کودکی آن را می خواند.
٣ چند اردک با رنگ های زيبا به دنبال مادر خود به طرف رودخانه می روند.
٤ موشی که دُمش کنده شده و ناراحت است.
فعّاليّت های درس هشتم کتاب فارسی اول ابتدایی دريا اردک
١ گوش کن و بگو: آشنايی با کلماتی که صداهای (اٌ ٌ)و (ي ی) دارند.
٢ بگرد و پيدا کن: پيدا کردن کلم های که صدای« ی»در اوّلآن باشد و آشنايی با نام دو حيوان که صدای (اٌ) داشته باشند.
٣ به دوستانت بگو: نام بردن نکات ايمنی در مواقع حضور کنار دريا، رعايت بهداشت فردی و ايجاد علاقه به انجام کارهای شخصی
٤ نمايش: بيان احساسات نسبت به جانوران و تقليد صدا و حرکات آنها
٥ کتاب خوانی: انتخاب نام برای کتابی که خوانده شده
فعّاليّت های کتاب نگارش درس هشتم فارسی اول دبستان دريا اردک
١ بنويس: کلمه ها و جمله هايی با نشانه های (ي ی) و (اٌ ٌ)
٢ کامل کن: بخش و صداکش در جدول کامل کردن جمله ها
٣ جمل هسازی: نوشتن جمله برای تصويرهای مختلف
٤ مرتب کردن: مرتب کردن جمله های درهم ريخته و ساختن يک جمله. مرتب کردن حروف به هم ريخته و ساختن کلمه
٥ نوشتن نام تصاوير
٦ کلمه سازی