مرجع تخصصی آموزش ابتدایی|اول|دوم|سوم|چهارم|پنجم|ششم|دبستان

درس ۳ مطالعات سوم ابتدایی آیا ما مثل هم هستیم؟

0

انتظارات یادگیری درس ۳ مطالعات سوم ابتدایی آیا ما مثل هم هستیم؟:

انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
علاقه مندی ها و توانایی های خود را در یک فرم خام بنویسند و ثبت کنند.
تفاوت ها و شباهت های خود را با همکلاسی هایشان بیابند و بیان کنند.
خود را به طور مناسب در حضور جمع معرفی کنند مشخصات شناسنامه ای، علاقه مندی ها و توانایی ها به همنوعان خود احترام بگذارند و از تمسخر یا رفتارهای نامناسب با دیگران پرهیز کنند.
مواد و وسایل مورد نیاز: کتاب درسی، کاربرگه های ١ و ٢

آموزش درس ۳ مطالعات سوم ابتدایی آیا ما مثل هم هستیم؟

آماده کنید

درس را با فعالیت پاسخ دهید و مقایسه کنید آغاز کنید:
از دانش آموزان بخواهید روی فرم خام کتاب چند کاری را که بلد هستند و می توانند انجام دهند
و چند کار که دوست دارند در آینده یاد بگیرند و علاقه مندی های خود را در جای مناسب بنویسند.
دانش آموزان با فکر کردن دربارهٔ خود و پرکردن فرم برای درس آماده می شوند.

کتاب جامع سوم سری EQ

درس‌نامه کامل + سوالات فراوان + پاسخ‌های روان
  • &#۱۰۰۰۴;مورد تایید آموزش و پرورش
مشاهده

آموزش دهید

ابتدا از دانش آموزان داوطلب و سپس سایرین بخواهید که بایستند و مندرجات فرم خود را بخوانند.
در مرحلهٔ بعد از هر گروه  بخواهید فرم های خود را باهم مقایسه کنند.
از هر گروه بپرسید چه شباهت هایی بین شما وجود دارد؟
برای مثال من و دوستم هردو ورزش فوتبال را دوست داریم، یا من و دوستانم همگی دوست داریم در آینده رانندگی یاد بگیریم و …
سپس سؤال کنید چه تفاوت هایی بین شما وجود دارد؟
فعالیت هایی به کار ببندیم
فعالیت ١ در جریان درس قبل توضیح داده شد.
فعالیت ٢را با کمک دانش آموزان انجام دهید. از هم بخواهید یک عکس بیاورند و تاریخ تولد دقیقشان را بگویند.
روی یک مقوا نمودار را ترسیم کنید. و با کمک آنها عکس ها را بچسبانید.
توجه: این نمودار را به دیوار کلاس نصب کنید. نمودار تا پایان سال تحصیلی باید روی دیوار باشد.

ویژگی ها و موارد استفاده از این نمودار به شرح زیر است:

بچّه ها مفاهیم ریاضی مربوط به نمودار ستونی را بهتر درک و مرور خواهند کرد.
معلم می تواند به کمک بچّه ها برای روزهای تولد دانش آموزان برنامه ای تدارک ببینند.
برای مثال ٥ دقیقه از وقت کلاس آن روز را به تشویق و تبریک به دانش آموزی که روز تولدش است و یا دادن یک هدیه کوچک برای مثال لوازم التحریر به او اختصاص بدهد.
بهتر است در هریک از این جلسات یکی دو نفر از دانش آموزانی نیز که در ماه های خرداد، تیر، مرداد، شهریور به دنیا آمده اند تشویق شوند.
آشنایی و الفت بیشتری بین دانش آموزان به وجود می آید.
از این نمودار در فعالیت آخرین درس کتاب نیز استفاده می شود به طوری که بچّه ها برای دانش آموز یا دانش آموزانی که در آن ماه متولّد شده اند
یک کارت تبریک درست کرده و به نشانی منزل او پست می کنند.
در این موارد با دادن بازخورد به دانش آموز، فرصت های مجدد برای انجام بهتر و تصحیح فعالیت ها فراهم شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.