مرجع تخصصی آموزش ابتدایی|اول|دوم|سوم|چهارم|پنجم|ششم|دبستان

آموزش عدد هزار ریاضی سوم ابتدایی

0

هدف آموزش عدد هزار  ریاضی سوم ابتدایی

معرفی عدد هزار و مضارب آن

۱ آموزش و معرفی عدد هزار به ۳ روش یکی یکی – ده تا ده تا- صد تاصدتا
۲ رسم کردن مکعب هزار
۳ معرفی اسکناس ۱۰۰۰ ریالی و ارزش مالی
۴ کاربرد اعداد چهاررقمی
۵ شمارش ۱۰۰۰ تا۱۰۰۰۰
۶ نمایش عدد ۱۰۰۰
۷ تبدیل واحدها و اسکناس ها

کتاب ریاضی سوم سری کارپوچینو

انواع مختلف سؤال (چهارگزینه‌ای، جای خالی، درست یا نادرست)پرسش‌های مفهومی، تکمیل جدول و سؤالات تشریحی
  • &#۱۰۰۰۴;مونه سؤال امتحانات نوبت اول و دوم
مشاهده

پیش دانسته ها 

در فصل ۴ ریاضی دوم با اعداد سه رقمی آشنا شده اند

قبلا در فصل ۴ ریاضی دوم با این نوع مباحث کار کردن و آشنایی دارن اون موقع عدد سه رقمی بوده و الان یه رقم اضافه میشه

وسایل مورد نیاز

انواع چینه ها ۳ سانتی و ۱ سانتی و انواع کوییزنر از سکه هم میتونین برای آموزش این مبحث استفاده کنین

ابتدا یک چینه ی ۱۰۰ تایی بر میداریم از بچه ها تعدادشو میپرسیم و روی تخته می نویسیم

بعد یک ۱۰۰ تایی دیگه اضافه میکنیم و به ترتیب ادامه میدیم تا به عدد ۹۰۰ برسه

روی تخته عدد ۹۰۰ + ۱۰۰ رو مینویسیم و بسته ی ۱۰۰ تا یی رو اضافه می کنیم

و عدد ۱۰۰۰ رو به عنوان اولین عدد و کوچکترین عدد ۴ رقمی معرفی می کنیم

وقتی ۱۰ تا بسته ی ۱۰۰ تایی رو در دست داریم بهشون نشون میدیم و میگیم برای راحتی کار از چینه ی ۳ سانتی استفاده میکنیم تا بسته هایی ۱۰۰۰ تایی مشخص بشه

هر چینه نشانه ی یک بسته ی ۱۰۰۰ تاییه حالا میتونین شمارش ۱۰۰۰ تایی ها رو هم بهشون نشون بدین و بگین خودشون درگروه ها با کمک هم و با چینه هاشون نشون بدن

وقتی خوب درک کردن هر کدوم ازچینه ها چه جایگاهی و مرتبه ای دارن عدد ۴ رقمی رو نوشته
و میخواییم تا در گروهشون با کمک چینه درست کنن

وقتی کار با چینه تموم شد می تونین با سکه هایی که قبلا تهیه کردین یا درکیسه های ریاضیشون دارن

همین روند رو جلو برین تا بدونن و ببینن که عدد هزار رو ه با مکعب یا کارتن و چه با سکه هم میشه نشون داد

بعد از تمرین و درک بهترمطالب میگیم کتابها رو باز کنن و فعالیت و کار درکلاس رو انجام بدن

برای تمرین اول هم می تونین از بوفه مدرسه یه کارتن بیسکویت یا کیک یا هر چیز دیگه ای با همکاری مدیر مدرسه تهیه کنین

هر بسته بیسکویت رو به عنوان بسته ی ۱۰۰ تایی معرفی کنین و به ترتیب درکارتن ها قرار بدین تا بچه ها به عینه فعالیت رو ببینن

وقتی به عین فعالیت رو دیدن و خودشون هم درگروه هاشون با بسته های کوچیک چینه انجام دادند

اون موقع درک کردن و مفهوم رو فهمیدن و به خوبی میتونن هر نوع تمرینی رو انجام بدن

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.