آموزش کتاب فارسی اول ابتدایی
آموزش کتاب فارسی اول ابتدایی: نکات خوانداری
۱- در آموزش کتاب فارسی بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود .
۲ – در آموزش کتاب فارسی بخوانیم بخش کردن و صدا کشی نداریم و از بخش کردن و صدا کشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود .

کتاب دیکته ی شب اول ابتدایی
مشاهده۳ – در تدریس نگاره ها بیشتر به تصویر خوانی و کلمات هم آغاز و هم پایان توجه شود .
۴ – در تدریس نگاره ها یادگیری کلمات موجود در زیر تصاویر لازم نیست
ولی تصویر برداری ذهنی از شکل خطی کلید واژه ها از اهداف مهم نگاره هاست .
۵ – در هر هفته ۲ یا۳نگاره تدریس می شود بنابراین بهتر است در مهر ماه تمامی ۱۰نگاره تدریس شده باشد .
۶– شعر های موجود در کتاب جنبه التذاذی دارد وحفظ کردن آن ها ضروری نیست .
۷ – در آموزش نشانه های فارسی قسمت اول ، متن درس طوری انتخاب شده است
که اگر بصورت آهنگین و موزون و سطر به سطر خوانده شود دانش آموزان خوب یاد می گیرند .
۸ – در تدریس کتاب فارسی بخوانیم در مورد تصویر عنوان با استفاده از شیوه داستان گویی و کمک گرفتن از دانش آموزان به تقویت مهارت سخن گفتن بپردازید.
۹ – اگر دانش آموزی در خواندن کلمه ای مشکل داشت راهنمایی کنید
تا از تصاویری که کلمه مورد نظر در زیر آن نوشته شده است برای خواندن کمک بگیرد .
آموزش کتاب فارسی اول ابتدایی: نکات نوشتاری

۱۰ – در هنگام نوشتن زیر نویس ها در کتاب بنویسیم دانش آموزان اول بخوانند و سپس بنویسند چون خواندن مقدمه و پیش نیاز نوشتن است .
۱۱ – در آموزش کتاب فارسی بنویسیم حتما ازخط نوشتاری موجود در کتاب بنویسیم (نستعلیق تحریری) استفاده شود .
۱۲- در نوشتن نشانه ابتدا معلم باید با گچ خوب روی تخته بنویسد
سپس دانش آموزان روی تخته بنویسند و تمرین کنند آنگاه از روی کتاب بنویسیم تمرینات را بنویسند. (دقیقا مانند نوشته کتاب)
۱۳ – در نوشتن وترکیب حروف بهتر است تمام کلمه ویا حروفی که به هم چسبیده اند با یک حرکت دست نوشته شود .
۱۴ – به نحوه اتصال حروف به هم بیشتر دقت کنید تا در مراحل بعدی ، روان بنویسند .
۱۵- اگر تمرینات بنویسیم دقیق و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود املا وجمله نویسی دانش آموزان نیز تقویت خواهد شد
۱۶ – توصیه می شود در اوایل آموزش نوشتن باتوجه به انعطاف پذیری دست دانش آموزان حتما از گچ و تخته سیاه که دارای خط زمینه می باشد استفاده شود .
آموزش کتاب فارسی اول ابتدایی: نکات دیگر
۱۷ – ازگفتن مشق جدا خودداری شود وتمرینات کتاب بنویسیم در مدرسه و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود .
۱۸ – به والدین توصیه شود قبل از آموزش درس در منزل به کودکان خود آموزش ندهند و هر تمرینی در منزل با راهنمایی آموزگار صورت گیرد .
۱۹ – در بخش روان خوانی آخر کتاب هدف اصلی تقویت مهارت خواندن و پی بردن به معنا ومفهوم آن است .
۲۰ – در اواخر آموزش نشانه ها بهتر است اسم حروف را نیز به دانش آموزان یاد دهیم .
۲۱- در هنگام املا گفتن بهتر است از صدا کشی کمتر و یا استفاده نشود وشکل کلی کلمه توسط دانش آموزان نوشته شود .
۲۲ – در بودجه بندی کتاب فارسی طوری عمل کنید که در اردیبهشت ماه فرصت کافی برای روان خوانی داشته باشید
نظرات بسته شده است.